Pomerne častokrát sa mnohým e-shopom stáva, že záujemca navštívi ich stránku ako aj konkrétne produkty, no objednávku z určitých dôvodov nevytvorí. Netreba však smútiť, tento akt je totiž možné využiť a vyťažiť z neho maximum. Z týchto návštevníkov sa stali potenciálni kupci a k tomu, aby sa z nich stali zákazníci, je vhodné používať remarketing.
- Jeho efektivita bude prinášať zaslúžené ovocie, najmä ak sa začne používať hromadne, respektíve ak bude oslovovať všetkých týchto potenciálnych kupcov a pripomínať im, že tovarom, o ktorý mali záujem stále disponujete, pričom stačí pár kliknutí a môže prebehnúť objednávka.
Remarketing poskytujú Google Ads a zároveň ide o efektívny nástroj, ako sa zamerať na špecifickú a detailnú skupinu potenciálnych záujemcov o vaše služby, respektíve produkty. Tento nástroj je možné nastaviť a prispôsobiť, takisto zvoliť, na akých konkrétnych miestach sa bude reklama užívateľom zobrazovať, a tiež ktorú skupinu užívateľov pri jej zobrazovaní preferujete.
V modelovej situácii bežného užívateľa internetu a záujemcu o nejaký produkt to vyzerá nasledovne. Formou porovnávajúcich online katalógov alebo internetového vyhľadávača zadá istý produkt a následne je pravdepodobné, že navštívi viacero e-shopov s týmto konkrétnych tovarom. Prečíta si charakteristiku produktu, zrovná ceny, spôsoby odoslania (kuriérske služby), atď. Takisto je možné, že ho niečo pri nákupe vyruší alebo si celú vec skrátka premyslí a usúdi, že radšej si danú vec odpustí a tým pádom ušetrí.
Po krátkom čase ale môže zbadať reklamu s konkrétnym produktom, ako aj cenou a priamym odkazom na váš e-shop. Opäť môže začať premýšľať a vôbec nie je vylúčené, že konverzia nakoniec prebehne. Možno sa bude blížiť nejaký sviatok, jeho narodeniny,… no a dynamický remarketing mu pripomenie, po čom vlastne túžil a že ponuka ešte stále platí, stačí len kliknúť.